Week 16/17

16 juni 2019 - Wenen, Oostenrijk

Over veertien dagen ben ik thuis!

WhatsApp Image 2019-06-16 at 19.14.52

De afgelopen twee weken zijn weer voorbij gevlogen en er is niet heel veel gebeurd. Ik ben afgelopen week één dag naar school geweest en de rest had ik wederom vrij. Aankomende en die week daarop zien er ook ongeveer zo uit. Ik heb daarom de afgelopen weken ook echt een vakantie gevoel gehad. Door de dagenlange hitte heb ik veel gezwommen in de Donau en veel gewandeld. Het voelde echt even alsof ik op vakantie was en dat is heel erg ontspannend geweest voor me. Verder heb ik tot nu toe vier vakken gehaald en de aankomende weken rond ik de andere vakken af.

Ik ben de laatste dagen ook vooral bezig met het langzaam opruimen van mijn appartement. Na 4.5 maand heb ik toch heel wat “rotzooi” en andere spullen verzameld. Het wordt elke dag lastiger om te realiseren dat ik over twee weken thuis ben. Ik heb een hele mooie tijd hier gehad en ben echt heel erg gegroeid in heel veel dingen. Ik ben heel erg zelfstandig geworden en ik kan voor mezelf zorgen. Ik denk dat het heel erg wennen zal zijn om weer thuis te wonen. Alles te moeten delen en de grote stad niet meer om de hoek te hebben. Als ik nu iets nodig heb, ben ik binnen 10 minuten in de stad. Dat valt dadelijk weer weg, dat is rustig maar ook lastig. De Donau is iets wat ik heel erg ga missen. Ik geniet er heel erg van om aan de Donau te zitten of om er in te zwemmen. Die rust ga ik heel erg missen. De mensen ga ik ook echt missen, het wordt lastig om afscheid te nemen van alles. De mensen, de stad, mijn woning, de omgeving en het land.

WhatsApp Image 2019-06-16 at 19.15.55

Ik kijk er heel erg naar uit om weer lekker thuis te zijn. De mensen weer om me heen te hebben, te feesten in de zomer en zeker ook om weer te werken. Het ritme heb ik de afgelopen 4 maanden heel erg gemist. Dat is niet negatief, omdat het hele relaxte maanden waren. Maar toch is het fijn om ritme te hebben. Het was een prachtige ervaring en over twee weken zullen er zeker tranen komen om dit allemaal achter me te laten. Ik kom zeker terug naar Wenen, het is een van de mooiste steden en het voelt echt een beetje als “thuis” voor me. Ik heb veel vrienden en natuurlijk mijn ouders en zus op bezoek gehad. Dat was geweldig, ook alle lieve berichten en kaartjes die ik van allemaal lieve mensen gekregen heb, hebben me heel goed gedaan. Het is fijn om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven. Er zijn natuurlijk ook dieptepunten geweest zoals het ziek zijn, het hebben van heimwee en het afscheid nemen van de mensen die langsgekomen zijn. Maar dat zijn dingen die er allemaal bij horen. Ik ben heel erg trots op mezelf dat ik 4.5 maand alleen in een vreemd land gewoond heb en me hier gered heb.

Al met al heb ik hele gemixte gevoelens over het vertrekken en alles wat ik opgebouwd heb achter me te laten, maar kijk ik er heel erg naar uit om weer naar huis te gaan! Het is bijna niet te geloven hoe snel de tijd gegaan is!

WhatsApp Image 2019-06-16 at 19.14.52(1)WhatsApp Image 2019-06-16 at 19.14.52(2)

1. Mamma Meriam 😄:
    16 juni 2019
    Lieve Carolien, wat heerlijk dat je over twee weken weer thuis bent. Natuurlijk is het even wennen, maar het ritme en het gewone leven is ook weer fijn. Wat ben je een topper dat je de minor in Wenen hebt gedaan, respect hoor! Zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel ondernomen en weer nieuwe vrienden gemaakt, wat een geweldige ervaring! Wij zien er naar uit om je weer live te zien, dat is toch anders dan bijna dagelijks face timen.....heerlijk! Maak er nog twee hele fijne weken van en wij tellen de dagen af, super! 😀
  2. Gea Uuldriks:
    Hoi Carolien
    Je hebt het toch maar mooi gefixt daar in Wenen. Zowel je minor als de zelfstandigheid. Super hoor. En natuurlijk genieten van het mooie Wenen en de tripjes die je hebt gemaakt. Ik heb genoten van jouw verhalen en belevenissen. Voor de komende 14 dagen nog heel veel plezier. Groetjes van ons.
  3. Renate:
    Lieve Carolien,
    Wat een ervaring rijker na deze fantastische reis. Nog 2 hele fijne weken en we kijken er met z’n allen naar uit dat je weer thuiskomt.
    Tot snel 😘
    Liefs Renate