Week 14/15

3 juni 2019 - Wenen, Oostenrijk

Daar ben ik weer!

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.46

De afgelopen twee weken zijn weer voorbij gevlogen! Ik heb ontzettend veel gedaan en heb vooral veel plezier gehad. Het besef, dat ik over een maand al thuis ben is best wel eng. Ik vind het hier nog steeds heel erg leuk en je bouwt toch wel heel wat op in vier maanden. Ik liep vorige week van mijn appartement naar de stad, langs de mooie Donau en toen werd ik toch wel verdrietig. Over een maand ben ik thuis en heb ik dit niet meer. Dan kom ik nooit meer in mijn eigen appartementje hier en zal ik voorlopig niet meer in het mooie Wenen lopen. Door “mijn” straat lopen en op “mijn” bankje aan de Donau zitten. Ik heb natuurlijk heel veel zin om naar huis te gaan, maar het wordt lastig om deze mooie stad en de leuke mensen achter me te laten. Verder heb ik de afgelopen twee weken heel veel culturele activiteiten gedaan. Heb veel musea bezocht, ben drie keer naar de opera geweest en veel buiten geweest. Met school hebben we een berg beklommen wat best tegenviel voor mij als Nederlander. Ik ben totaal niet gewend aan bergen en het was best een uitdaging om op steentjes naar boven te lopen. Soms was het echt een stukje “klimmen”. Maar desondanks de zware tocht en een paar dagen last van mijn enkel na een uitglijder was het een hele mooie ervaring!

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.46(1)WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.49WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.49(1)

Wederom heb ik niet veel school gehad en het school dat ik heb valt steeds meer tegen. Er zit gewoon geen uitdaging in. Ik heb het er ook over gehad met wat docenten van de hogeschool hier in Wenen. Zij zeiden dat ze het mee zouden nemen en feedback fijn vinden. Het is een hele leuke minor, maar qua uitdaging zit er voor mij niks in. Het is allemaal heel simpel en de opdrachten zijn te makkelijk en niet nuttig. Ik zou de minor inhoudelijk ook niet aanraden aan andere studenten van Windesheim. Buiten het inhoudelijke om natuurlijk wel. De stad is prachtig en dit is echt een geweldige ervaring. Het naar school gaan voelt gewoon nutteloos.

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.42WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.45WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.47

Wel hebben we ook een hele leuke excursie naar de ORF gehad. Dat is de grootste radio/tv zender van Oostenrijk. We zijn in een van de grootste televisie studio’s geweest wat echt heel gaaf was. Ik heb me daarna ook opgegeven voor talkshow met een Duits meisje. 11 juni gaan we dus naar de opnames van een hele grote en bekende talkshow in Oostenrijk. We konden het vergelijken met de Dr. Phil show. Iets in die genre is het dus, maar ik heb er heel veel zin in en kom dus op de Oostenrijkse ORF. Dat is ongeveer te vergelijken met NPO. Best groot dus!

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.56

Verder hebben we binnen de groep veel verjaardagen gehad en die gevierd. Het is leuk om dingen met de groep te doen, ook al doen we dat niet heel veel. Ik merk toch dat ik heel veel dingen alleen doe. Ik vind dat niet erg omdat ik gewoon alles op eigen tempo kan doen. Ik word wakker en zie wel wat ik die dag ga doen. Volgende week heb ik veel vrije dagen en ben ook van plan om buiten Wenen te kijken. Er zit hier ergens richting Slowakije een Romeins dorpje waar ik nog even wil kijken en er is nog een zoutmijn die ik wil bekijken. Ik heb dus nog genoeg te doen! Omdat ik het fijn vind om dat soort dingen alleen te doen kan ik ook veel meer doen met mijn dag. Ik merk dat als ik met mensen afspreek het heel traag gaat. De mensen zijn echt nooit op tijd en als ik afspreek is de kans groot dat ik zo een half uur of langer sta te wachten. Dan ga ik toch echt liever alleen op pad. Ik heb afgelopen weekend 6 musea, een privé villa van Sisi, een natuurpark en de begraafplaats bezocht. Het was een heel druk maar leuk weekend. Op de begraafplaats liggen meer dan 3 miljoen mensen! Echt ongelofelijk groot. Veel beroemde mensen zoals Beethoven, Strauss en zanger Falco liggen daar.

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.42(1)

Al met al heb ik ontzettend veel zin om naar huis te gaan. Maar zou ik ook nog wel even willen blijven. Hele gemixte gevoelens. Het wordt lastig om de stad en dit leven achter me te laten, maar kan niet wachten om mijn “echte” leven weer op te pakken!

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.54

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.52(1)

WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.55.52WhatsApp Image 2019-06-03 at 18.58.24

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mamma Meriam 😄:
    3 juni 2019
    De gemengde gevoelens snap ik! Wenen is een super stad en gelukkig niet al te ver van Nederland, er ligt tenslotte maar één land tussen 😅 Fijn dat je over een aantal weken je leven in Nederland weer kunt oppakken, je ben hier zo weer gewend....ook weer fijn en lekker. Carolien, nog veel plezier en geniet ervan! 😘
  2. Beja:
    3 juni 2019
    Wat heb je weer leuke dingen gedaan, geweldig meid. En wat kun je leuk schrijven. De laatste loodjes en dan ben je weer thuus😜 Geniet nog maar even van dat mooie land!😘
  3. Gea Uuldriks:
    3 juni 2019
    Wat heb je weer veel leuke dingen ondernomen en beleefd Carolien en dat allemaal in bijna 4 maanden. Daar zijn wij wel een paar jaar voor nodig. Jammer dat de school niet aan jouw verwachtingen voldoet maar ondanks dat heb je toch wel een hele fijne tijd in Wenen. Geniet nog van jouw laatste weken daar. Voor je het weet ben je weer terug in Hesseln.
    Groetjes van ons.
  4. Monique heinz:
    3 juni 2019
    Hey carolien, allereerst van harte gefeliciteerd met je mama haar verjaardag. Je hebt toch wel een echt weens gebakje gehad....leuk om je verhaal te lezen en je kunt altijd terug voor een paar daagjes weken of zo. Vliegtuig is er zo als je de juiste boekt. Openbaar vervoer auto genoeg mogelijkheden. Geniet deze maand nog even
    Groetjes monique
  5. Evalien:
    3 juni 2019
    Iedereen is het met elkaar eens. Je doet het geweldig, je schrijft geweldig leuke stukjes en je beleefd zo veel. Ik mis straks je stukjes. Al maakte ik iets vreselijks mee. Mijn kleinzoon van 20 studeert en woont in Leiden. Kwam thuis na een feest klom op de ladder naar de vide en wou even later naar beneden en viel kort :ribben kapot. Niet zo erg. Stukje long ook niet erg maar milt is kapot en bloedde lang. Nu van de ic af en nu wachten of de milt nog iets gaat doen. Over 3 mnd kijken met echo dus nog zorgwekkend. Geniet zo lang mogelijk want je hebt een droomreis!
  6. Renate:
    3 juni 2019
    Wat weer een prachtige foto’s Carolien.
    Nog een paar weekjes en dan zit het er jammer genoeg op. Een hele ervaring rijker!
    We zien er erg naar uit dat je weer thuis komt. Tot snel en nog heel veel plezier.
    Liefs Renate en de boys!
  7. Miranda:
    4 juni 2019
    Weer zo fijn om je stukje te hebben gelezen! En onthoud 1 ding Carolien: als pa en ma weer.veel te streng tegen je gaan doen als je er weer bent, wij hebben de c aanbouw nog..........en we zullen je met rust laten, haha!!!! Tot over 25 dagen! Liefs, buufie